iOS 7 – iOS 7.0.4’li iPhone 5S, 5C, 5, 4s ve 4 nasıl Untethered Jailbreak yapılır!


Sizlere iOS 7 – iOS 7.0.4 yazılımlarında çalışan iPhone 5S, iPhone 5C, iPhone 5, iPhone 4S veya iPhone 4 nasıl Untethered Jailbreak yapılır adım adım anlatmaya çalışacağız.

Başlamadan önce, cihazınızın şifreyle ya da parmak iziyle kilitli modunda kullanıyorsanız bunu iptal etmenizde fayda var. Tüm işlemler bittikten sonra bu tekrar şifre işlemini devreye alabilirsiniz.

  • Öncelikle Cydia Jailbreak yapmak isteyenlerin biraz beklemesini tavsiye ediyoruz çünkü Cydia iOS 7’ye tam hazır  olmadığından şu an oldukça problemli çalışıyor.
  • Ayrıca bazı sorunlarda mevcut olduğu için biraz beklemenizi şiddetle öneriyoruz, yapacağınız işlemler tamamen sizin sorumluluğunuzda olacaktır, bu uyarıları maalesef yapmak zorundayız.
  • Telefonunuz simLock’lu ise ve iOs 6 sürümlerindeyseniz Unlock konusu henüz belirsiz olduğundan bu işlemi yapmanızı önermiyoruz

Adım 1:
iPhone’unuzu bilgisayarınıza bağlayın ve iTunes ile yedekleme işlemini yapın.

Adım 2:
Masaüstünde “Pwnage” isminde bir klasör yaratın ve evasi0n’ın son versiyonunu buradan indirin ve yaratmış olduğunuz klasörün içine yerleştirin.

Ayrıca, iOS 7.0.4 firmware’ini indirmenizi (cihazınıza uygun ipsw dosyasını buradan indirebilirsiniz) ve Pwnage klasörüne koymanızı tavsiye ederiz. evad3rs üyeleri jailbreak yapılmadan önce full restore işlemi yapılmasını tavsiye ediyor.



ios7-jb-02

Adım 3:
Evasi0n zip dosyasını Pwnage klasöründe açın.

ios7-jb-03-2
ios7-jb-03

Adım 4:
iTunes’u açın

Adım 5:
iPhone’unuzun USB’den bilgisayara bağlı olduğuna emin olun ve iPhone’u itunes içerisinden seçin.

ios7-jb-05

Adım 6:
Shift tuşuna basılı tutup ‘Restore iPhone’ (iPhone’a Geri Yükle) butonuna basın. Güvenlik sebebiyle eğer iPhone’umu bul özelliği açıksa iTunes sizi öncelikle bu özelliği kapatmanız gerektiği hakkında uyaracaktır. Bunu kapatıp devam edebilirsiniz.

ios7-jb-06



Adım 7:
Açılan pencerede iPhone’unuza uygun indirip Pwnage klasörüne koyduğunuz ipsw dosyasını seçin.

ios7-jb-07

Adım 8:
Restore etmek isteyip istemediğiniz sorulacak. Burada restore butonuna basın.

ios7-jb-08

Adım 9:
Restore işlemi tamamlandıktan sonra, evasi0n7.exe dosyasına farenizin sağ tuşu ile tıklatın ve açılan menüde ‘Yönetici olarak çalıştır’ (Run as Administrator) seçin

ios7-jb-09 ios7-jb-09-2

Adım 10:
Cihazınızda herhangi bir şifre kilit yöntemi varsa onu tamamen kapatın ve evasi0n’da Jailbreak butonuna basın.

ios7-jb-10

Adım 11:
Bu adımda cihazınızdan bilgiler alınacak ve sırasıyla şu adımlardan geçilecek generate jailbreak data, upload jailbreak data, inject evasi0n app 1, inject evasi0n app 2, configuring system 1, configuring system 2 ve ardından reboot edilecek.

ios7-jb-11 ios7-jb-11-2

Adım 12:
Sizden cihazınızın Unlock edilmesi yani slide’la açılması işlemi yapmanız ve ‘evasi0n 7’ app ikonuna basmanız istenecek. Burada ikona bir kere bastığınıza emin olun. Uygulama açılıp ve hemen tekrar kapanacak.

ios7-jb-12

Adım 13:
Evasi0n tekrar reboot edecek, modify rootfs adımı da geçilecek ve tamamlanacak.

ios7-jb-13 ios7-jb-13-2

Adım 14:
iPhone’ununuz reboot edecek ve Cydia ikonuyla açılacak.

ios-7-cydia-icon

54 Yorumlar

Seninkini ekle
  1. 1
    Veysel

    İos 7.0.4 iphone 4s yükledim sorun var. Thema yüklenmiyor bazı uygulamalar acılmıyor. Tel uygulamayı yükledikten sonra iphone acılıp kapanıyor sonrada hiç birsey olmuyor. Bunun sebebi nedir sizce

  2. 7
    kaya

    orda uyumlu uygulamaları indirdim gene calısmıyor iphone 5s kulanıcısıyım cözemedim uygulamaları yüklerken video cekebilirmisiniz….

    • 9
      ali

      bendede configuring system (1/2)… yazıyo sonra bi hata geldi kapandı telefonun ekranında evasion 7 vardı sildim tekrar yapıcam bakalım ne olucak yine hata vericek mi ?

      • 10
        ali

        Oldu kardeşim bak ı tunes veya 25pp kullanıyosan kapat öyle dene olur oh be sorunsuz apple logosunda da kalmadı.kalan arkadaşlar için şunu söyliyim restore edin geçer 😀

  3. 11
    miran

    meraba ben jailbreak işlemi yaptıum en son robot edilirken elmada taklılı kaldı ıphone 5s kullanıyorum bu durumda ne yapmam lazım neyı yanlşış yaptım..

  4. 12
    miran

    Merhaba ben dun ıphone 5s imi jailbreak yapmaya calıştım ama en son sobotlama ıslemındern sonra elmada takılı kaldı ve acılmadı bende mecburen restore etiim iphone bunun sebebı nedır ne yapmam gerekir yanlış bişi mı yapıyorum jailbreak işleminde…

  5. 14
    Gökhan

    merhaba ipad’ima ios 7.0.4 için jailbreak yaptım kurdum hiç bir sorun yok program çalışıyor ama bir yerde takılı kaldım.uygulama başlıklarını bulamıyorum.daha önce de iphonede jailbreak yapmıştım orda çıkıyordu oyunlar sosyal ağlar navigasyon vb gibi ana başlıklarının olduğu kısmı bulup çıkartamadım bilen varsa yardımcı olursanız sevinirim
    saygılar

  6. 16
    ali

    Installous yokmu artık bunda ya.bir türlü masaüzerine Installous uygulamasını atamadım. haliyle Installous olmayınca hiç bir uygulamaya erişemedim daha .. acil yardımmm………

  7. 18
    can

    arkadaslar bana acıl cevap verırsenız ıyı olur cunku bayadır telefon kullanmıyorum sım kılıdı oldugu ıcın TELEFONDA SIM KILIDI VAR acaba bu programları yuklesem acılır mı

  8. 19
    cancan

    arkadaslar bana acıl cevap verırsenız ıyı olur cunku bayadır telefon kullanmıyorum sım kılıdı oldugu ıcın telefonda kılıt var acaba bu programları yuklesem acılır mı

    • 23
      Gokhan Darcan

      Bu adimda bilgisayarınızdaki yazılım durur ve sizin cihazınızı açmış olmanızı ve ikonların arasına gelmiş olan Evasi0n 7 app ikonuna tıklamanızı bekler, hemen ardından cihaz reboot olacaktır

  9. 25
    korkmaz

    iphone 4 ios 7.0.4 var. hangi ipsw dosyasini indirmem gerekiyor. telefonuma hangisi uyumlu, onu nasil ögrenebilirim?

  10. 27
    uğur

    iphone 4 ios 6.1 jailbreakli ios 7 geçiş yapabilmiyim sıkıntı yaşarmıyım ya da yaşayan arkadaş varmı yardımcı olursanız sevinirim ?

  11. 28
    mustafa avkan

    iphone 5s e sorunsuz jailbreak yaptım fakat hiç bir uygulama kurulmuo cydia da kurulmuş olarak görünsede tlf da uygulama çalışmıo örneğin switch spring kurulu cydia da hörünüo fakat tlf da hiç bi şekilde çalışmıo nedendir acaba bi fikri olup yardımcı olabilecek var mı 🙁 _?

  12. 31
    mustafa avkan

    jailbreak ı sornsuz bı şekilde 5s e kurdum cydia da hiçbir hata yok izlediğim videolarda switchspring programı bile çalışyor fakat benm tlf da çalışmıyor nedeni nedir acaba bilen var mı _?

  13. 32
    ömer

    Mrhb gökhan bey dün aksam iphone 5 imi jeilbreak yapmak istedim ama simdi tel acilis logosunda takili kaldi ne yapmam gerekiyo yardimci olabilirmisiniz itunesi de görmuyor

  14. 33
    Emre

    merhaba jailbreak işlemini gerçekleştirdikden sonra ios 7.0.4 den 6.x.x sürümlerine dönmek mümkünmü acaba ?

  15. 34
    Soner ÇAKIR

    Gökhan dostum,

    Teşekkür ederim, jailbreak yaptım ve gayet güzel çalışıyor, önerdiğin bir navigasyon uygulaması yada cydia depolarının bir listesi varmıdır ?

  16. 35
    batuhan öksüz

    Benim 11. adımda 2/2 de takıld yarım saattir bekliyorum ilerleme yok neden olabilir ???

  17. 36
    gokhan

    benim telim iphone 5s a7 chip ve jailbreak yptigim sirada configurin system (2/2) duruyo neden lutfen yardimci olabilirmisinz?

  18. 38
    teoman

    arkadaslar lütfen acil yardim. bende sim kilitli iphone 4 var ios 7.0.4 yüklü cihazi sim kilitten dolayi aktiv edemiyorum. Bu programla aktive edebilirmiyim yada cihazi nasil aktive ederim. tesekkürler

    • 40
      Buğrahan Özdemir

      kardeş 4s kullanıcısıyım ilk önce bende onu yükledim uygulama açılıyor ancak telefonumu görmüyordu o yüzden 1.0.0 sürümünü yükledim ve başarıyla yaptım

  19. 44
    Sadness Disorder

    Selam;
    Ben telefonu jb yaptım tweakler falan çalışıyor hiçbir sorun yok ama telefonda E ve 3G simgeleri gelmiyor. Kısacası internet gelmiyor.Şebeke var,operatör ismide yazıyor lakin E ve 3G yazısı yok.
    Acil yardımcı olurmusunuz?

  20. 45
    Mehmet

    Merhaba
    Ben İphone 5s kullanıyorum ve bana iFile adında bir uygulama lazım başka diğer uygulamalar var ama iFile kadar iyi değil. Ben telefona Cydia yüklemeden iFile uygulamasını yükleyebilirmiyim ? Bana yardımcı olmanızı diliyorum birde bilğisayar üzerinden herhangi bir uygulamaya giripte orda düzeltme yapabiline bilir bir program var mı ? tavsiye edebileceğiniz. Şimdiden teşşekür ederim eposta adresim meemoo@hotmail.fr Lütfen mesajınızı bekliyorum iyi akşamlar

  21. 46
    abdullah

    arkadaşlar ben de denedim elma en son biterken elma logosunda takılıyor ya bende de oldu bende çok uğraştım ama yapamadım bilgisayara format attım sadece itunes,java, .net framework 4 yükledim oldu sorunsuzca yaptım tavsiye ederim 🙂

  22. 47
    hakan aras

    merhaba ben 4s kulanıcısıyım JAILBREAK ilk çıktığında yüklemiştim ama sorunluydu galiba Cydia nın yeni sürümü çıkmış bunu nasıl yükleyebilirim

  23. 48
    abdullah

    arkadaşlar bnim telefon iphone 4 zaten ios 7.0.4 yüklü ipws dosyası indirmem lazımmı şimdiden teşekkür ederim

  24. 49
    Murat

    Arkadaşlar program sorunsuz çalışıyor.Yapmanız gereken telefon ve sim kodlarını kaldırmak.ve telefonun kesinlikle uyku moduna girmesine izin vermeyin.Bu arada paylaşım için teşekkürler Gökhan bey …

  25. 50
    Uğur

    Hocam ben shifte basılı tutarak yedeklemeyi geri yükle seçeneğine basıyorum ancak bilgisayardan klasör açmıyor otomatik olarak önceki yedeklemeyi gösteriyor benim itunes te bi sorunmu var acaba ve yine yukarıda bi arkadaşın sorduğu gibi bende zaten7.0.4 yüklü yinede bu restore işlemini yapmam gerekiyor mu?

  26. 51
    Furkan

    Yazıyı paylaşan arkadaşımız iphone 4(gb) kullanıyorum. Tüm adımları sorunsuz yaptım fakat en sonunda telefonun açılması gereken yerde elma işaretinde takılıp kalıyor. furkangunaydin@windowslive.com a mail ile cevap verirseniz gerçekten memnun olurum. teşekkürler

  27. 53
    Samet

    Telefonum 4s evasi0n ikonu yüklemeye kadar geldim yükledim tıkladım ona kilidi açıp telefon kapanıp açıldı cydia yüklenmedi ama evasi0n yüklü kaldı.

  28. 54
    Murtaza

    Dikkkkkattttt:
    Beyler jailbreak hazır degıl kurulumunuz tam dahı olsa cıhaz kapanıp acıldında veya sarz bııtınde uygulama sımgelerı tamamen kayboluyor bir hafta kullandım ve restoreden baska cozum olmadı cunku kullanımda bıle gozukmuyordu ama dosyaları duruyordu orda yer kaplıyorrr

+ Yorum Yap